Drugi dzień wycieczki na Warmię

Pojechali na nią przede wszystkim uczniowie, którzy w poprzednim roku szkolnym osiągnęli najlepsze wyniki w nauce i na koniec roku otrzymali świadectwa z czerwonym paskiem. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od historycznej stolicy Warmii, czyli Lidzbarka Warmińskiego. To niewielkie miasto było kiedyś siedzibą biskupów warmińskich, w tym najsłynniejszego biskupa i poety Ignacego Krasickiego. Najpierw udaliśmy się na Zamek, w którym mieści się obecnie Muzeum Warmii i Mazur, a kiedyś był rezydencją biskupa Ignacego Krasickiego- autora bajek nazywanego „księciem poetów". Potem pojechaliśmy do Planetarium w Olsztynie, gdzie wzięliśmy udział w projekcji dydaktycznej „Mój wszechświat" i tym samym zbliżyliśmy się do gwiazd. Następnie spacerkiem przeszliśmy do obserwatorium astronomicznego. Tam przewodnik - astronom przybliżył nam historię życia i pracy Mikołaja Kopernika. Ogromną niespodzianką dla uczniów była możliwość spojrzenia przez ogromny teleskop w niebo i obserwowanie słońca. W drodze na nocleg zatrzymaliśmy się jeszcze w Szczytnie i odbyliśmy wieczorny spacer po mieście w towarzystwie pofajdoków.